top of page
Search

Θέματα Κυβερνητικών Εξετάσεων 2025 για Α2-5-7

  • Writer: CIPE Institute
    CIPE Institute
  • 6 days ago
  • 5 min read

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΤΗΣ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΔΙΕΞΑΧΘΕΙ ΣΤΙΣ 27.9.2025 ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΠΡΟΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΙΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΟΜΩΝ ΤΟΥ 1998 ΕΩΣ 2024 ΓΙΑ ΘΕΣΕΙΣ ΕΙΣΔΟΧΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ Η ΑΡΧΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΔΕΝ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ Α7 ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΩΣ ΒΑΣΙΚΟ ΠΡΟΣΟΝ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΗΣ ΜΕΣΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ή ΔΙΠΛΩΜΑ ΤΡΙΕΤΟΥΣ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ


Θέματα Κυβερνητικών Εξετάσεων 2025 για Α2-5-7


 

Η Ειδική Επιτροπή, η οποία, σύμφωνα με τις διατάξεις των περί Αξιολόγησης Υποψηφίων για Διορισμό στη Δημόσια Υπηρεσία Νόμων, είναι υπεύθυνη για τη διεξαγωγή της Γραπτής Εξέτασης αναφορικά με τη δημόσια υπηρεσία, για την οποία εφαρμόζονται οι περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμοι του 1990 έως (Αρ. 4) του 2024, γνωστοποιεί ότι σε γενικές γραμμές η ύλη της πιο πάνω Γραπτής Εξέτασης είναι η ακόλουθη:Οι υποψήφιοι θα κληθούν να διαγωνιστούν σε εξέταση ικανοτήτων. Η εξέταση ικανοτήτων θα περιλαμβάνει δύο θέματα, διάρκειας 40 και 50 λεπτών. Κάθε θέμα θα περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής με πέντε (5) επιλογές απάντησης. Στόχος της εξέτασης ικανοτήτων είναι να αξιολογήσει την ικανότητα των υποψηφίων να λύνουν προβλήματα, γρήγορα και ορθά, συνδυάζοντας πληροφορίες (οπτικές, αριθμητικές ή γλωσσικές/λεκτικές) που τους δίνονται. Κάθε θέμα αξιολογεί μια από τις εξής δύο ικανότητες:1. Λεκτική και 2. Αφαιρετική/Ποσοτική.(Οι παρακάτω ερωτήσεις είναι δειγματικές και σε καμιά περίπτωση δεν καλύπτουν όλο το εύρος των πιθανών ερωτήσεων που θα συναντήσουν οι υποψήφιοι εντός των δύο θεμάτων της εξέτασης ικανοτήτων).Σημειώνεται ότι όλες οι απαντήσεις δίνονται σε ειδικό φύλλο απαντήσεων και μόνο αυτό βαθμολογείται. Η διαχείριση του χρόνου αποτελεί ευθύνη των υποψηφίων, οι οποίοι προτρέπονται να έχουν μαζί τους απλό ρολόι χειρός ( όχι «έξυπνα ρολόγια»).


Θέμα 1: Λεκτική Ικανότητα (διάρκεια: 40 λεπτά)

Το πρώτο θέμα της εξέτασης αξιολογεί την ικανότητα του εξεταζόμενου να κατανοεί λεκτικές πληροφορίες (έννοιες, επιχειρήματα, κείμενα) και βάσει αυτών να προβαίνει σε λογικούς συλλογισμούς.


Παράδειγμα 1:

Στην πρόταση που δίνεται λείπουν δύο λέξεις. Ακριβώς από κάτω υπάρχουν πέντε επιλογές συμπλήρωσης των λέξεων που λείπουν με τη μορφή ζευγαριού λέξεων. Η πρώτη λέξη του ζευγαριού θα πρέπει να ταιριάζει με την πρώτη λέξη που λείπει, έτσι ώστε οι δύο πρώτες λέξεις να σχετίζονται μεταξύ τους. Η δεύτερη λέξη του ζευγαριού θα πρέπει να ταιριάζει με τη δεύτερη λέξη που λείπει, έτσι ώστε οι δύο τελευταίες λέξεις να σχετίζονται μεταξύ τους. Διαλέξτε το ζευγάρι που νομίζετε ότι ταιριάζει καλύτερα.

..... είναι στο τυποποιώ όπως το ανομοιόμορφο είναι στο .....α. Πρωτότυπο – μεταβάλλωβ. Οικογενές – διαφοροποιώγ. Τακτοποιώ – ομοιόμορφοδ. Ομοιόμορφο – ποικίλλωε. Αλλαγή – διαφέρω


Η σωστή απάντηση είναι η (δ).


Παράδειγμα 2:

Στο πρόβλημα που ακολουθεί σας δίνονται δύο ή περισσότερες δηλώσεις. Πρέπει να αποφασίσετε ποιο από τα συμπεράσματα ακολουθεί λογικά από τις δηλώσεις, χωρίς να υποθέτετε κάποια επιπρόσθετη πληροφορία πέραν αυτών που δίνονται στις δηλώσεις.Όπου υπάρχει ελευθερία έκφρασης, υπάρχει λιβελογραφία. Στην Κύπρο υπάρχει ελευθερία έκφρασης. Ποιο από τα παρακάτω συνεπάγεται;


α. Δεν υπάρχει λιβελογραφία στην Κύπρο.

β. Όλα τα μέρη που είναι πανομοιότυπα με την Κύπρο είναι μέρη όπου υπάρχει λιβελογραφία.

γ. Η ελευθερία της έκφρασης αποδέχεται τη λιβελογραφία.

δ. Η λιβελογραφία προάγει την ελευθερία έκφρασης.

ε. Υπάρχει λιβελογραφία στην Κύπρο.


Η σωστή απάντηση είναι το (ε).


Παράδειγμα 3:

Οι ‘M’, ‘N’, ‘Ξ’, ‘Ο’, ‘Π’, ‘Ρ’, ‘Σ’ και ‘Τ’ κάθονται σε κύκλο στραμμένοι προς το κέντρο του. Ο ‘Ξ’ κάθεται τρεις θέσειςαριστερά του ‘M’ και δύο θέσεις δεξιά του ‘Π’. Ο ‘N’ κάθεται δύο θέσεις δεξιά του ‘Ξ’. Ο ‘Ο’ κάθεται δύο θέσεις δεξιά του‘Ρ’, ο οποίος κάθεται δύο θέσεις δεξιά του ‘M’. Ο ‘Σ’ κάθεται απέναντι από τον ‘Ξ’.Ποιος κάθεται τρεις θέσεις αριστερά του ‘Τ’;


α. ο ‘Σ’

β. ο ‘Π’

γ. ο ‘Ν’

δ. ο ‘Μ’

ε. ο ‘Ρ'


Η σωστή απάντηση είναι το β.


Παράδειγμα 4:

Παρακάτω σας δίνεται μία παράγραφος η οποία περιγράφει γεγονότα. Θα πρέπει να δεχτείτε όλα τα γεγονότα που περιγράφονται ως αληθή ως προς το περιεχόμενο (όχι κατ ́ ανάγκη και πραγματικά). Κάτω από την παράγραφο βλέπετε πέντε εναλλακτικά συμπεράσματα. Έργο σας είναι να διαβάσετε προσεκτικά την παράγραφο και τα εναλλακτικά συμπεράσματα και να επιλέξετε το συμπέρασμα που ολοκληρώνει καλύτερα την παράγραφο.

‘Ο εμπορικός προστατευτισμός, μεταμφιεσμένος σε σοβαρή ανησυχία για την κλιματική αλλαγή, επανεμφανίστηκε στη διεθνή οικονομική και πολιτική ζωή. Επικαλούμενες ανησυχίες για την ανταγωνιστικότητα, ισχυρές βιομηχανικές χώρες εκφράζουν το τελευταίο διάστημα απειλές για επιβολή φόρου στις εισαγωγές ενεργοβόρων προϊόντων από αναπτυσσόμενες χώρες που αρνούνται να αποδεχθούν τις απαιτήσεις τους. Το πραγματικό αίσθημα προστατευτισμού στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι, φυσικά, οι τρέχουσες άθλιες οικονομικές επιδόσεις τους, σε συνδυασμό με τις προκλήσεις που θέτει η ταχεία οικονομική άνοδος της Κίνας, της Ινδίας και άλλων ασιατικών χωρών’.


α. Η κλιματική αλλαγή προβάλλεται ως λόγος για να δικαιολογήσει τον εμπορικό προστατευτισμό.

β. Οι χώρες του ΟΟΣΑ επικαλούνται ζητήματα κλιματικής αλλαγής για να θέσουν εμπορικούς φραγμούς κατάτων ασιατικών χωρών.

γ. Οι ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή συνιστούν ένα βολικό εργαλείο τιθάσευσης της αυξανόμενηςεμπορικής δύναμης της Κίνας και της Ινδίας.

δ. Οι βιομηχανικές χώρες χρησιμοποιούν τον εμπορικό προστατευτισμό ως όπλο κατά των αναπτυσσόμενωνχωρών.

ε. Οι πρωταθλητές της κλιματικής αλλαγής είναι, χωρίς αμφιβολία, οι δημιουργοί της παγκόσμιας οικονομικήςανισότητας.


Η σωστή απάντηση είναι το (α).


Παράδειγμα 5:

Ο Ανδρέας πηγαίνει κάθε μέρα είτε για περπάτημα είτε γυμναστήριο. Αν βρέχει και φυσάει, τότε ο Ανδρέας πάει γυμναστήριο. Αν ο καιρός είναι ηλιόλουστος και δεν φυσάει, τότε ο Ανδρέας πάει για περπάτημα. Μερικές φορές μπορεί ταυτόχρονα να βρέχει και να είναι ηλιόλουστος ο καιρός.

Ποια από τις πιο κάτω δηλώσεις είναι αληθής;

α. Αν ο καιρός δεν είναι ηλιόλουστος και βρέχει, τότε ο Ανδρέας πάει γυμναστήριο.

β. Αν φυσάει και δεν είναι ηλιόλουστος ο καιρός, τότε ο Ανδρέας πάει γυμναστήριο.

γ. Αν φυσάει και ο Ανδρέας δεν πάει γυμναστήριο, τότε δεν βρέχει.

δ. Αν φυσάει και είναι ηλιόλουστος ο καιρός, τότε ο Ανδρέας πάει γυμναστήριο.

ε. Αν βρέχει και είναι ηλιόλουστος ο καιρός, τότε ο Ανδρέας πάει γυμναστήριο.


Η σωστή απάντηση είναι το (γ).

Θέμα 2: Αφαιρετική / Ποσοτική ικανότητα (διάρκεια: 50 λεπτά)

Το δεύτερο θέμα της εξέτασης αξιολογεί την ικανότητα αφαιρετικού συλλογισμού (χρήση επαγωγικής σκέψης) και ποσοτικής σκέψης του υποψηφίου. Σ’ αυτό το θέμα ο υποψήφιος καλείται να λύσει προβλήματα που απαιτούν εύρεση κανόνων, όπως είναι τα πρότυπα ή οι ιδιότητες που μοιράζεται μια ποικιλία οπτικοχωρικών στοιχείων. Καλείται, επίσης, να λύσει προβλήματα ποσοτικού συλλογισμού τα οποία αξιολογούν την ικανότητα του ατόμου να συλλογίζεται με αριθμούς και να αξιοποιεί σημαντικές μαθηματικές έννοιες.

Παραδείγματα 1 - 3

Σε κάθε σελίδα θα βλέπετε γραμμές Σχημάτων. Σε κάθε γραμμή Σχημάτων θα υπάρχουν δύο σειρές σχημάτων, τα Σχήματα Προβλήματος και τα Σχήματα Απάντησης. Τα Σχήματα Απάντησης είναι αριθμημένα (α), (β), (γ), (δ) και (ε).Έργο σας θα είναι να προσέξετε καλά τη σειρά των Σχημάτων Προβλήματος και έπειτα να αναζητήσετε το σχήμα από τη σειρά των Σχημάτων Απάντησης (βρίσκονται στα δεξιά κάθε συνόλου Σχημάτων Προβλήματος) που είναι το επόμενο στη σειρά των Σχημάτων Προβλήματος. Την απάντησή σας να τη γράψετε στο Φύλλο Απαντήσεων.







Επιτυχών/ούσα στη Γραπτή Εξέταση θα είναι όποιος/α συγκεντρώσει συνολική γενική βαθμολογία 50% τουλάχιστον κατά μέσο όρο και στο καθένα από τα θέματα που περιλαμβάνονται στην εξέταση 40% τουλάχιστον. Οι βαθμολογίες των επιτυχόντων θα υπόκεινται σε στατιστική επεξεργασία και η τελική βαθμολογία που θα δοθεί από την Υπηρεσία Εξετάσεων θα είναι με τρία δεκαδικά ψηφία. Η βαθμολόγηση των γραπτών γίνεται από βαθμολογητές που ορίζει η Υπηρεσία Εξετάσεων με βάση τους ίδιους κανόνες που εφαρμόζονται για βαθμολόγηση των γραπτών εξετάσεων για τα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα Κύπρου και Ελλάδας.

 
 
  • alt.text.label.Facebook

© 2025 CIPE Institute

bottom of page